Dobrovolníci pracují s citlivostí klientů
14. října 2019 Články

Dobrovolníci pracují s citlivostí klientů

V sobotu 12. října proběhl vzdělávací kurz Efektivní komunikace a základů psychologie pro naše dobrovolníky, který vedla Mgr. Eva Bicanová. Kurzu se zúčastnili také někteří zaměstnanci střediska A+D. Co mají účastníci kurzu společného?

Společným zájmem všech je ochota věnovat se ve svém volném čase starým lidem nějakým způsobem znevýhodněným nebo osamělým. Nejdůležitějším prostředkem dobrovolníků (a našich zaměstnanců) je profesionální komunikace. Umět vyjádřit pochopení pro životní situace, být empatičtí a užiteční. Klienti potřebují cítit bezpečí, laskavost a péči. Pravidelné vzdělávací kurzy pomáhají pochopit pravidla práce s klientem. Účastníci byli velmi konkrétní a měli hodně otázek týkající se i problémových situací a zvládání emočně vypjatých momentů.

Naši dobrovolníci dochází do Léčebny dlouhodobě nemocných v kutnohorské nemocnici a do Domova Barbora. Poznáte je jednoduše podle žlutého trička s označením charity. Stejně jako je rozeznávají jejich klienti, kteří se na ně pokaždé vždy velmi těší. 

Dobrovolnické centrum je členem Národní asociace dobrovolnictví.

EF-KOM_kurz_DC1EF-KOM_kurz_DC4EF-KOM_kurz_DC

Mgr. Marcela Mommersová

Specialistka komunikace, fundraising
Tel.: 607 714 535 E-mail: 88EmV-548hzwVbigc8m%C9.43dkmRb~lWlkmb