Díky příspěvku od Daránka jsem v kutnohorské charitě mohli pořídit interaktivní podlahu, která přináší nové možnosti při práci s dětmi s ADHD, autismem a dalšími specifickými potřebami. Je to ideální kombinace moderní technologie a pomoci pro děti se zdravotním znevýhodněním, kterým pomáhají v charitním Středisku Na Sioně.
Jak funguje a proč je pro naše děti tak cenná? Interaktivní podlaha se skládá z počítače, projektoru a kamery. Ty společně vytváří prostředí, v němž se děti mohou učit, hrát si a rozvíjet své schopnosti. Dataprojektor promítá obraz na vyhrazenou plochu, kterou může tvořit nejen podlaha, ale také stůl nebo stěna. Díky zabudované kameře systém snímá pohyby dětí, vyhodnocuje je a reaguje na ně v promítaném obraze.
Pro děti s ADHD a autismem jsou světelné efekty a zvukové signály interaktivní podlahy často čitelnější a přijatelnější než sociální interakce s dalšími lidmi. Interaktivní podlaha umožňuje dětem procvičovat jemnou motoriku, koordinaci pohybů a sociální interakce v rámci strukturovaného prostředí s jasnými pravidly a úkoly.
„Nového pomocníka“ využíváme především při skupinových aktivitách pro předškolní a mladší školní děti. Pro děti z našeho střediska jsou třeba týmové sporty převážně nedostupné, proto jsme rádi, že si díky této nové technologii mohou zahrát například fotbal.
Jeden z našich klientů, desetiletý chlapec s diagnózou autismu, velmi dobře reaguje na tablet, ale má obtíže v sociálním prostředí. Interaktivní podlaha mu pomáhá lépe pochopit a procvičit sociální interakce s vrstevníky. Tyto nové dovednosti bude umět následně použít v běžném životě.
Proto děkujeme Daránkovi a všem dárcům, díky kterým jsme mohli tuto pomůcky pro děti zakoupit.
Tým Střediska Na Sioně Oblastní charity Kutná Hora